Prototypowanie usług: jak tworzyć i testować service design?

Prototypowanie usług polega na symulacji działania procesu obsługi klienta, komunikacji, przepływu informacji lub kontaktu użytkownika z firmą.

Dlaczego prototypować usługi?

  • Testowanie doświadczeń klienta (CX) – zanim firma wprowadzi usługę, może sprawdzić jej działanie w praktyce. Przykłady scenariuszy usług opisuje Service Design Tools.
  • Minimalizacja ryzyka operacyjnego – pozwala wykryć niewydolne procesy.
  • Projektowanie ścieżki klienta (Customer Journey) – mapowanie etapów korzystania z usługi.

Metody prototypowania usług

  • Storyboardy – graficzne sekwencje zdarzeń.
  • Scenki i odgrywanie ról – symulacja kontaktu z klientem.
  • Makiety procesów – wizualizacja w narzędziach takich jak Miro lub Lucidchart.

Korzyści

  • lepsza organizacja procesów
  • bardziej przewidywalne efekty
  • wyższa satysfakcja klientów
Dziękujemy za ocenę artykułu!
Ocena
0 (0)



Have no product in the cart!
0
prototypowanie.pl
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.